Friday, June 12, 2009

watching video of activities

It is not easy to do RDI all day long & day by day :)
Mom feel tired those last days. The most difficulty is "waiting for Chi's readiness" and Mom is not patient enough.

It's good to watch video of activities, to see what was happened. Mom realize that it's not as bad as Mom's thought. The real waiting time for Chi's readiness is sometime around 10 to 15 minutes but Mom felt it's like hours :) special when Mom intend to do other activities afterward. For example, Mom wanted Chi to participate in making fruit juice at 9.00 am, and after that we will go to swimming together. So Mom felt exhausted while waiting for Chi's readiness to participate in making fruit juice.

--
Mấy hôm rồi mẹ thấy mệt mỏi vì phải ở nhà & làm RDI với Nem cả ngày. Mệt mỏi vì phần lớn thời gianphari chờ đợi Nem "sẵn sàng" tham gia vào hoạt động. Vì mẹ không phải là người kiên nhẫn. Nhiều khi thấy tức phát điên, chỉ muốn chạy ra túm cổ con ép làm theo kiểu ngày xưa vẫn thường áp dụng :-)

Nhưng khi xem lại video thì thấy cũng không đến nỗi tệ. Thực tế thì thời gian chờ đợi Nem không lâu, có khi chỉ 10-15 phút, nhưng sao lúc đó mẹ cảm thấy là hàng tiếng đồng hồ. Nhất là khi mẹ nghĩ đến việc cần phải đi bơi (nếu con không làm nhanh lên thì mình đi bơi bị muộn, rồi về muộn, lại ăn trưa muộn, lại ngủ trưa muộn...) Vậy chung quy là do tâm lý của mẹ. Nếu mẹ bỏ hẳn ý định đi bơi thì mẹ sẽ cảm thấy thoải mái hơn và con cũng sẽ vui vẻ hơn.

No comments:

Post a Comment